lørdag 1. desember 2007

Hellige jul

Jeg er en litt sånn juleskrulle, og stilte meg høyst tvilende da noen her om dagen mente at det nok kunne bli jul også om man hadde lys i andre farger enn lilla i adventsstaken. Av og til lurer jeg på om den andre hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt ville ha barn (i tillegg til at jeg lurte på hvem de kom til å være for noen, med de foreldrene), var at jeg ville ha noen å lage strikse juletradisjoner for.

Vel, nå har jeg akkurat tjent opp ca. 300 000 G(H)M-poeng*, ved å stelle til julekalender til småtrollene etter å ha sittet til midnatt og skrevet som en gal for å få en artikkel ferdig. Jeg regner med at det måtte til for å veie opp for alle Tårnfrid-poengene jeg har lagt meg opp før i uka.

*G(H)M = God (helgen-)mor™

2 kommentarer:

Hanne sa...

For ordens skyld: Riktig dato og klokkeslett er 01.12.07, kl. 00.35.

Elinblu sa...

He-he, du slo i alle fall kollegaen min på målstreken. Da hun kom hjem etter julebord forrige fredag, oppdaget hun til sin forferdelse at 1. desember ikke var på søndag allikevel. Følgelig var hun å finne på 7-11 natt til lørdag, småfull og i panikk.