søndag 17. februar 2008

Dagdriverforeningen

Mange av mine grunnleggende allmennkunnskaper stammer fra Donald. I hvert fall var det der man hørte om mange ting for første gang. Donald kunne også bidra med et sterkt og anvendelig basisordforråd. Dagdriver var et slikt ord – fetter Anton var nemlig medlem av Dagdriverforeningen, og gikk i all hovedsak rundt og fikk tida til å gå (mens han plukket opp hundrelapper fra gata og egentlig bare var opptatt av seg selv, som deLillos sier det).

Jeg tror det ligger grunnleggende livsvisdom her. Vi trenger Dagdriverforeningen. I hvert fall gjør jeg det. Så i dag har jeg benyttet meg av deltidsmedlemsskapet mitt, og brukt dagen på følgende ting: 1) soving, 2) lang frokost, 3) mer soving, 4) deportering av mann og barn til lekeplassen mens jeg selv loffet rundt, dusjet langsomt og koste meg med lite oppbyggelig litteratur i to timer, og 5) sein lunsj. Jeg planlegger ingen skogstur i ettermiddag heller, for å si det sånn.

Ingen kommentarer: