torsdag 14. januar 2010

En kvinnes alder. (Igjen)

SiO har innført ny prispolitikk, som går ut på at om man kan vise gyldig studentbevis, får man studentpris i kantinene. (Jeg mistenker at dette er den gamle prisen, mens vi overprivilegerte oldisene får betale en ny, elevert pris.) Nå er det jo fortsatt sånn at studenter lett kan være godt over tretti og ha et gustent, usunt og herjet utseende, så det er bare sånn måtelig smigrende å bli spurt ustanselig om man er student. Derimot er det dødelig fornærmende å ikke bli spurt.

Empiriske studier pågår fortsatt, men jeg aner en direkte korrelasjon med søvnmengde.

2 kommentarer:

Haldor sa...

Enkelte utesteder her i Bartebyen har studentpris på øl, skremmende lenge siden jeg har blitt spurt om jeg er student.

Dog ble jeg avkred legitimasjon ved kjøp av vin ved hele tre tilfeller i fjor, det lever jeg fortsatt godt på.

Hanne sa...

Jeg blir til og med litt rørt over å få Studentenes startpakke ved semesterstart. Det er nok et tegn på langt framskreden alderdom.