fredag 9. mai 2008

All the lovely extras

Jeg elsker simpelthen uventede hvileretter og «gratis» konfekter til kaffen. Jeg er latterlig lett å kjøpe med små gaver og tillegg og små ekstradingser. Men selv jeg har mine grenser: I dag kjøpte jeg meg et par nydelige El Naturalista-sandaler.* Med i esken fulgte denne:


Nei, du så ikke feil. Det er en tepose. En tepose! El Naturalista-te! Jeg konkluderer med at jeg er litt mindre lettlurt enn fryktet og fortsatt har evnen til å fnise av løpsk merkevarebygging.

Som om ikke teposen var latterlig nok i seg selv, har vi også følgende tekst på baksiden: «place our teabag in a teapot with boiling water, let it sit for 5 minutes, and reinforce your Sincerity»**. Reinforce my sincerity? Det er nok best å la være. (Har de en «reinforce your Diplomacy»-variant for oss løsmunnede?)

* Det var herlig forsommervær. Syrinene sprang ut for øynene på meg. Det var lønningsdag. Sandalene var røde og fine. Hva annet kunne man forvente seg? Dessuten er det et truende hull på den ene strømpefoten min, for tenk.
** Tegnsetting og stor-forbokstav-føring er selvsagt originalens. Skyld ikke på meg.

1 kommentar:

Lise sa...

Får vi se bilde av sandalene også?

(Selv jeg fniste av teen. Sko gir assosiasjoner til tåfis-lukt og det passer bare ikke sammen med mat/drikke. )