fredag 25. januar 2008

Nå har jeg tippet over

Nå har jeg blitt gammel og sur og begynt å forarges språklig over ungdommen nu til dags. I hvert fall overhørte jeg følgende samtale mellom to handelsgymjenter på bussen i morges – og grøsset.

– Fy, det var én lang busstur!
– Ja, det går jo ikke an å komme til skolen før det begynner. Det er for mye å be om.
– Jeg vet!

Jeg ser for meg en lang karriere med hoderysting over Engelsken Som Spiser Seg Inn På Norskens Territorium Og Forderver Den Innenfra.*

*Det kan til og med se ut som om den allerede har tatt en jafs av mine ellers så strenge prinsipper for bruk av store forbokstaver.

2 kommentarer:

Hanne sa...

Ifølge Are Kalvø (i kinamatboka) er jeg faktisk i ferd med å bli til Finn-Erik Vinje. Det er nok best å snu denne trenden og gå tilbake til «SA hun virkelig det! Så interessant!»-politikken.

alfaCharlie sa...

Sånt er skikkelig irriterende. Jeg vet. (Og minnes en tråd om noe lignende.)